Adam Mickiewicz

...dwie podróże czekają na Ciebie,
Jedna z duszy w wir świata,
druga powrót w siebie"
Adam Mickiewicz

sobota, 15 czerwca 2013

Jest we mnie lato



Jest we mnie lato

Jest we mnie lato – wschód i zachód słońca
i czerwień maków z zagonu pszenicy
i stado ptaków – klamra spinająca
niebo i ziemię bez szczególnych przyczyn

Jest we mnie studnia wypełniona niebem
i zapach kłosów z pęczniejącym ziarnem
i sen o szczęściu ze słonecznym chlebem
i marzeń naszych uśmiechy figlarne

Jest we mnie Ciebie nowe rozpoznanie
i te podróże gdzieś na kraniec świata
by Wielkim Wozem na nieba polanie
stanąć na chwilę – być w gwiazdach i w kwiatach

Jest we mnie lato kwitnących nadziei
i święta miłość bogato zdobiona
w hafty przyrody – w serduszka zieleni
tętniące życiem w nas jak w drzew koronach

Jest we mnie ziemi głośne przebudzenie
i cisza nieba w letnie zmartwychwstanie
jest we mnie lato – złoty słońca wieniec

jest we mnie lato i Ty jesteś Kochanie

to wiersz Walentego Jareckiego, który dedykuję Tobie Ewuniu...

1 komentarz: